6 grudnia 2022

dieta

Niuanse mają znaczenie! Jak przywrócić dietę na właściwe tory w ciągu jednego tygodnia?

Być może już od jakiegoś czasu szukasz najsmaczniejszych i najzdrowszych przepisów, wypełniłeś koszyk zakupami, a Twoja lodówka jest pełna zdrowej żywności, która pomoże Ci pokonać głód cukru. Ale zanim się obejrzysz, warzywa i owoce zepsuły się w lodówce, a Ty masz ochotę na chipsy i czekoladę. 

Nie czuj się źle, to zupełnie normalne. Zachowaj perspektywę: dzięki kilku niewielkim zmianom możesz powrócić do zdrowego odżywiania i diety. Aby zacząć, wystarczy wyznaczyć sobie niewielki cel na cały tydzień. To wystarczy, by zacząć na nowo kształtować nowe, zdrowe nawyki i dawać sobie małe okazje do odczuwania dumy i osiągnięć. Często to właśnie te uczucia, a nie same działania, sprawiają, że ludzie są skoncentrowani. Gotowy, aby przywrócić swoją dietę na właściwe tory? Oto Twój tygodniowy plan.

Dzień 1. Pij więcej wody.

Jeśli obudziłeś się rano z uczuciem wyczerpania, być może wolisz napój słodzony lub zawierający kofeinę. Zmęczenie może być jednak objawem odwodnienia, dlatego należy pić dużo wody. Za każdym razem, gdy poczujesz potrzebę wstąpienia do lokalnej kawiarni lub odwiedzenia automatu w stołówce, spróbuj wypić wodę lub wodę mineralną. Korzyść jest potrójna: pomagasz utrzymać odpowiednie nawodnienie organizmu, zmniejszasz uczucie zmęczenia i oszczędzasz zbędne kalorie. Dobrze jest wypijać od 8 do 12 szklanek wody dziennie.

Dzień 2. Podwój spożycie owoców i warzyw.

Kiedy starasz się dokonywać mądrzejszych i bardziej owocnych wyborów żywieniowych, może to być nieco przytłaczające. Wiele osób zaprząta sobie głowę drobiazgami dotyczącymi tego, czego nie może jeść, zamiast skupić się na kreatywnych sposobach poprawy swojej diety. Jeśli stosujesz tę pierwszą metodę, bardziej prawdopodobne jest, że znudzisz się powtarzającymi się daniami i częściej będziesz ulegać zachciankom. Aby temu zapobiec, Twój cel na drugi dzień jest prosty: podwoić spożycie naturalnych słodyczy. Możesz wprowadzić do swojego dnia dodatkową porcję owoców i warzyw.

Dzień 3. Jedz wolniej.

Jeśli podczas jedzenia jesteś zbyt rozproszony, trudniej jest Ci czuć się w pełni usatysfakcjonowanym tym, co jesz. Jeśli zwolnisz tempo jedzenia, będziesz czerpać większą przyjemność z posiłków i być może poczujesz się pełniejszy. Ponieważ mózg potrzebuje 20 minut, aby uświadomić sobie, że coś zjadłeś, musisz zwolnić tempo jedzenia.

Dzień 4. Zastanów się, czy naprawdę jesteś głodny.

Aby utrzymać dietę na właściwym poziomie przez wszystkie siedem dni, a także długo po ich zakończeniu, należy nauczyć się słuchać swojego organizmu i krytycznie oceniać, czy potrzebujemy jedzenia, czy też nie. Rodzimy się w tym celu, ale uczymy się omijać te sygnały. Dlatego zacznij rozpoznawać, jak się czujesz, gdy jesteś głodny, aby móc odpowiednio zareagować, a także zacznij zauważać, jak się czujesz, gdy jesteś najedzony.

Dzień 5. Przemyśl swoje podjadanie.

Zamień puste kaloryczne przekąski na przekąski o większej zawartości składników odżywczych (np. białko, warzywa, owoce). Oznacza to, że będziesz musiał pożegnać się ze swoimi ulubionymi pakowanymi batonikami lub chipsami i być bardziej świadomym tego, co wkładasz do ust. Istnieje prawdopodobieństwo, że nie tylko zmniejszysz ilość spożywanych kalorii, ale także poprawisz swój nastrój.

Zbilansowanie diety pomoże Ci też w utrzymaniu zdrowych zębów. Wstąp na https://www.zajad.pl/produkty-ktore-wplywaja-na-stan-zebow/, żeby dowiedzieć się znacznie więcej o higienie i zdrowiu jamy ustnej.

Dzień 6. Zjedz większe śniadanie.

Coraz bardziej zbliżasz się do pełnego tygodnia zdrowego odżywiania i możesz zacząć odczuwać przypływ energii. Dziś skup się na pierwszym posiłku. Wiele osób dokonuje złych wyborów w kwestii śniadania, sięgając po opcje o dużej zawartości węglowodanów, takie jak muffiny czy bajgle, lub całkowicie je pomijając, co jest niezdrowe. Problem z muffinami? Nie zawierają one błonnika ani białka, które utrzymywałyby uczucie sytości przez cały dzień, co odwraca uwagę od uczucia głodu, a nawet sprawia, że jesteś rozdrażniony, zmęczony lub niespokojny. Zjedz odpowiednie śniadanie, aby poprawić swoje samopoczucie.

Dzień 7. Kontynuuj dobre nawyki.

Zwróć uwagę na przedłużenie tych nawyków, znajdując zdrowe zamienniki, które naprawdę lubisz. Pamiętaj, że nie muszą to być duże zmiany, ponieważ kilka drobnych poprawek może okazać się bardzo pomocne. Wypróbuj nowe przepisy, które pomogą ci pokonać niezdrowe zachcianki, np. pizze na bazie kalafiora lub szpinaku.